Pansiyon Kuralları

Pansiyon Kuralları

01.03.2016 19402

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI

PANSİYONDA KALACAK ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE 

 

1-Bu yıl okul pansiyonunda kalacak olan dokuzuncu sınıf öğrencileri burslu iseler parasız yatılı olarak;  burs almıyorlarsa paralı yatılı veya şartları tutuyorsa parasız yatılı olarak okul pansiyonunda kalabilirler. Paralı yatılı öğrenciler, ödemeleri 4 taksit halinde yaparlar. İlk ödeme, okul kayıtlarının başladığı gün yapılır. Diğer ödemeler ise iki ayda bir gerçekleşir( ödeme tarihleri eylül-kasım-şubat-nisan )

2-Öğrencilerimiz pansiyona gelirken (isterlerse) uyku seti getirebilirler. Uyku seti getirmeyen öğrencilerimize yatakhaneden battaniye, yastık ve nevresim verilir. Diğer özel eşyaları her öğrenci kendisi getirmek zorundadır. (terlik, havlu, bornoz, şampuan. vb.) Öğrenciler, 3 kişilik odalarda kalırlar.

3- Öğrenciler, her sabah yataklarını düzeltip, odalarını toplayıp düzenleyerek çıkmaları gerekir. Aksi olursa oda sakinleri geri çağrılarak odalarının düzeltilmesi sağlanır. En geç 08.00'te yatakhanenin boşaltılması gerekir.

4-Odalar haftada üç kere, ortak kullanım alanları her gün pansiyon görevlileri tarafından temizlenir. Diğer günlerdeki temizlik öğrencinin sorumluluğundadır. Hafta sonu pansiyonda öğrenci kaldığı için cumartesi ve pazar günleri, pansiyon temizliğinden öğrenciler sorumludur.

5-Sürekli pansiyonda kalan öğrencilerin çamaşırları bir görevlimiz tarafından yıkanmaktadır. Hafta sonu evci çıkan öğrenciler, kullanılmış çamaşırlarını evlerine götürmek zorundadır.

6-Pansiyona ait pike alez vb yılda iki kez  öğrenciler tarafından yıkatılmalıdır

7-Akşam etütlerine katılmayan öğrenci, derse girmemiş gibi işlem görür. Raporlu veya izinli olmadığı sürece bütün öğrenciler etütlere katılmak zorundadır.

8-Okul idaresi tarafından öğrenciye teslim edilen her eşya, ( dolap, masa, sandalye, ranza, vb.)  öğrenciye zimmetlenir. Söz konusu eşya,  herhangi bir zarar görürse ücreti zimmetlenen kişi tarafından karşılanır.

9- Yatakhanelere bozulan ve kokan yiyecekler getirmek yasaktır. Uzun süre yiyecek saklanması, böceklenmelere ve hoş olmayan kokuların etrafa yayılmasına neden olmaktadır. Tespit edildiği anda nöbetçi öğretmen, hemşire ve müdür yardımcısı tarafından alınır.

10- Pansiyona getirilen her türlü elektronik eşyanın sorumlusu öğrencinin kendisidir.

Etüt saatlerinde cep telefonu, bilgisayar gibi elektronik eşyaları kullanmak ya da bunlar üzerinden birileriyle görüşme yapmak yasaktır.  Öğrenci araştırma yapmak isterse pansiyonda bulunan bilgisayarları ve interneti kullanabilir.

11-Parasız ve paralı yatılı öğrencilerin sabah, öğle ve akşam yemekleri okul tarafından karşılanır. Gündüzlü öğrenci, isterse, belirlenen ücret karşılığında öğle yemeklerini okul yemekhanesinde yiyebilir. Bunun için görevli memurdan aylık yemek fişi alır.

12- Yatılı öğrencilerimiz, okuldaki her türlü sosyal-kültürel etkinliğe katılarak vaktini değerlendirebilir.

13- Covid-19 önlemleri kapsamında öğrencilerimiz toplu alanlarda maske-mesafe kurallarına uymak zorundadır.

                                                           

                             Nagihan YILMAZ                                                     İsmail BOĞA

                             Pan. Sor. Müd. Yrd.                                                 Okul Müdürü         

    

 

 

 

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI

YÜCEL BORU FEN LİSESİ PANSİYON İÇ YÖNERGESİ

 

 Madde 1: Bu İç Yönerge, Kocaeli Fen Lisesi öğrenci pansiyonu ile ilgili hizmetlerin yürütülmesi amacıyla hazırlanmıştır.

 Madde 2: Bu yönerge "Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul Pansiyon Yönetmeliği'nin" 10'uncu maddesine göre tanzim edilmiştir.

 Madde 3: PANSİYON GÜNLÜK ZAMAN ÇİZELGESİNİN UYGULANMASI

Öğrenciler, sabah saat 07.00'de nöbetçi belletici öğretmenler tarafından uyandırılır.

08.00-08.20 saatleri arasında bütün öğrencilerin sabah kahvaltısı yapmaları sağlanır.

08.30'da tüm öğrenciler pansiyonu terk eder ve pansiyon kapıları pansiyon nöbetçi öğretmeni tarafından kilitlenir

08.00-08.15 saatleri arasında öğrencilerin; odaları nöbetçi idareci veya okul hemşiresi tarafından gezilir, düzensiz odaların öğrencileri pansiyona çağrılarak odalarını düzenlemeleri sağlanır.

08.45'te öğrenciler sabah törenini yapıp derse girerler.

08.30'de Belletici öğretmenler yoklama çizelgelerini ve nöbet raporlarını Pansiyon Müdür Yardımcısı'na teslim ederler.

08.45-12.45 saatleri arasında öğrenciler okulda derslerine girerler.

12.45-13.35 saatleri arası yemek ve dinlenme saatidir.

13.35-15.55 saatleri arasında öğrenciler okulda derslerine girerler.

15.55-18.00 saatleri arasında öğrenciler yatakhaneye geçerek yemeğe karar dinlenirler. (Öğretmenleri gözetiminde ya da serbest olarak spor, tiyatro, müzik, resim, şiir vb. etkinliklerde bulunabilirler.)

18.00-18.45 saatleri arası yemek ve dinlenme saatidir.

19.00-21.45 saatleri arası öğrenciler etüt salonuna belletici öğretmen nezaretinde girerler. Üç etüt yapılır. Etüt araları 10'ar dakikadır. Etüt başlarında yoklama alınır.

Saat 23.00 'te, nöbetçi belletmen öğretmenler yatakhanelerde tüm öğrencilerin yatmalarını sağlayarak yatakhane yoklamasını alırlar.

Nöbetçi belletici öğretmen gerekli son güvenlik önlemlerinin (elektrik, ısı, dış kapılar vb.) alınıp alınmadığı kontrol edilerek dinlenmeye çekilir.

 

Cuma ve Cumartesi günleri

 

18.00-18.30'da akşam yemeği yenilir.

18.45-22.30 saatleri arası temizlik işleri yaptırıldıktan sonra sosyal aktiviteler yapılır veya serbest çalışılır.

22.30-23.00 saatleri arası yat hazırlığı ve yatış. 23.00'te nöbetçi belletici öğretmenler yoklamayı alırlar.

İhtiyaçlarını almak üzere çarşamba günü 16.20-18.30 saatleri arası, cumartesi ve pazar günleri 09.00-17.00 saatleri arası öğrencilere çarşıya çıkmaları için izin verilir; isteyen öğrenciler çarşı izin defterini doldururlar. Diğer zamanlardaki tüm izinler müdür veya ilgili müdür yardımcısından alınır.

Öğrencilerin katılmaları uygun görülen sosyal faaliyetler için müdür veya ilgili müdür yardımcısından izin alınır.

 Evci çıkış izni, cuma günü ders bitiminde başlar, pazar günü saat 17.00'de biter. Öğrenci pazar günü saat 17.00-19.00saatleri arasında okula dönmek ve nöbetçi-belletici öğretmene veya okul güvenlik bekçisine pansiyona döndüğünü bildirerek evci izin defterine dönüş saatini işletmek zorundadır. (Pazar günleri ulaşım problemi nedeniyle yurda gelemeyen öğrencilerin velilerinden dilekçe alınır ve bu öğrenciler, pazartesi sabahı en geç saat 08.30'te okulda olurlar.).

 

Madde 4: BANYO GÜNLERİ

 

Banyo: Pansiyonda kalan öğrenciler, katlardaki duşları kullanmak suretiyle her gün banyo yapabilirler; ancak etüt saatlerinde banyo yapılmaz.

 

Madde 5: ETÜT SAATLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

 

Akşam etütlere alınan öğrencilerin tümünün mutlak suretle ders-araç ve gereçleriyle etüt salonunda bulunmaları sağlanır.(Raporlu olanlar hariç)

Etütlere mazereti olmayan (raporlu-izinli vb.) her öğrencinin katılması mecburidir. Her öğrenci pansiyon Müdür Yardımcısı tarafından belirlenen sınıfta etüt yapar ve zorunlu olmadıkça etüt salonu değiştirilmez. Etüt saatleri yukarıda belirtildiği şekliyle uygulanır. Nöbetçi öğretmen etüt yoklamasını alır. Yoklamaya geç kalan veya etüte girmeyen öğrenci, mazeretini nöbetçi öğretmene iletir, nöbetçi öğretmen mazeretin durumuna göre ilgili öğrenci hakkında rapor düzenler ya da mazeretini kabul eder. Mazeretsiz etüte geç kalan veya girmeyen öğrenci disiplin kuruluna sevk edilir. Bu durum ailesine bildirilir.

 

Madde 6:  ÖĞRENCİ SORUMLULUKLARI

 

Pansiyon Öğrenci Başkanı

 

1. Pansiyon öğrenci başkanı, bütün öğrencilerin temsilcisidir. Eğitim-öğretim yılı başında gizli oyla bütün öğrenciler tarafından seçilir.

2. Nöbetçi belletici, nöbetçi-belletici öğretmenlerin en yakın yardımcısıdır.

3. Oda ve etüt sorumlularının görevlerini gereği gibi yapmalarında yol gösterir, öncülük eder.

4. Etüt, yemekhane ve yatakhane yoklamalarında nöbetçi belletici öğretmene yardımcı olur.

5. Öğrencilerin pansiyon iç yönergesine göre hareket etmelerini sağlar.

 

6. Pansiyon demirbaş eşyasının korunması ve amacı doğrultusunda kullanılması için öğrencileri uyarır ve örnek olur. Kat ve etütlerdeki arıza, kırılma veya problemleri nöbetçi öğretmene bildirir. Katlardaki açık bırakılan pencere, su ve elektrik varsa bunları kapatır.

7. Yatakhane, yemekhane ve etüt sınıflarının düzenli bulundurulması ve kullanılması için bu mekânların başkanlarını denetler.

8. Pansiyon Müdür Yardımcısı ile öğrenciler arasında köprü vazifesi görerek öğrencilerin istek ve şikâyetlerini idareye, idarenin isteğini ve tebliğlerini öğrencilere ulaştırır.

9. Her sabah odaların düzen ve disiplinini, öğrenci yataklarının düzen ve temizliğini kontrol eder, düzensizlikleri ve gayri ahlaki davranışta bulunanları listeleyerek Pansiyon Müdür Yardımcısına günlük rapor verir.

10. Öğrencilerin etüt saatlerinde verimli bir şekilde ders çalışmaları hususunda nöbetçi öğretmene yardımcı olur.

11. Pansiyonda öğrenciler arasındaki sürtüşme, kavga gibi durumları nöbetçi öğretmene haber eder.

2. Yat saatinde tüm oda ışıklarının söndürülmesini sağlar.

 

Oda Sorumluları

 

1. Oda sorumlusu odadaki öğrenciler tarafından seçilir. Oda sorumlusu oda nöbetçisinin yapması gereken iş ve işlemlerden pansiyon başkanına, belletici öğretmene ve Pansiyon Müdür Yardımcısına karşı sorumludur.

 

Etüt Başkanı

 

1- Pansiyon başkanı, aynı zamanda etüt başkanıdır.

2- Etütlerde yoklamaların eksiksiz olarak alınmasını sağlar.

3- Etüt salonu veya salonlarında genel ahlak kurallarına aykırı davranan öğrencileri nöbetçi belletici öğretmene bildirir.

 

Oda Nöbetçisinin Görevleri Şunlardır

 

1. Nöbet sabahı erken kalkarak belirtilen sürede arkadaşlarını kaldırmak.

2. Yatakların tertip ve düzenini kontrol etmek, gerekli uyarıları yapmak.

3. Pencereleri açarak havalandırmak, odayı terk ederken açık pencere ve lamba bırakmamak.

4. Pansiyon binası boşaltıldıktan sonra odayı temizlemek.

5. Yatakhaneye yiyecek getirenlere müdahale etmek ve bu öğrencileri nöbetçi öğretmene bildirmek.

6. Yatakhanenin genel temizliğini kontrol etmek, konu hakkında nöbetçi öğretmene veya ilgili müdür yardımcısına bilgi vermek.

7. Sabahleyin oda terk edilirken pencere önünde, kalorifer peteği üzerinde ve yatak başlarında kurutulmak üzere çamaşır bırakılmamasını sağlamak.

 

 Yemekhanenin Düzenlenmesi ve Yemek Hazırlıkları

 

1. Tabldotta bulunan yemeklerin malzemeleri bir gün önceden pansiyon yönetmeliğinde belirtilen ilgililer tarafından tartılarak çıkartılır.

2. Çıkarılan erzaklar, aşçı ve aşçı yardımcıları tarafından yıkanıp temizlenir ve ıslatılacak olan bakliyatlar suya konulur.

3. Sabah kahvaltılısı, aşçı tarafından saat 07.30'da dağıtılacak şekilde hazırlanır.

4. Aşçı yardımcısı da gerekli hazırlıkları saat 07.30'a kadar yaparlar (Ekmek doğranması ve servisin hazırlanması gibi).

5. 07.30'de kahvaltı saati başlar, bütün öğrencilerin saat 08.00'e kadar kahvaltı yapmaları sağlanır.

6. Yemekhane masalarının, çatal, kaşık ve servis tabaklarının yıkanması ve yemekhanenin iç temizliği aşçı yardımcısı tarafından yapılır.

7. Aşçı, sabah kahvaltısından sonra öğle ve akşam yemeklerinin pişirilmesi için hazırlıklarını yapar ve yemekleri pişirir.

8. Yemek, öğrencilere servis edilmeden önce, son kontrol yapılarak numunesi kavanozlara, belletici öğretmen ve aşçı tarafından konularak 24 saat bekletilmesi sağlanır.

 

Çamaşırların yıkanması

 

1. Pansiyonda sürekli kalan öğrenciler, kirli çamaşırlarını cuma akşamı çamaşır odasındaki kirli kovasına bırakır. Okul-aile birliği tarafından görevlendirilen bir elemen tarafından hafta sonu çamaşırlar yıkanır ve çamaşır odasına bırakılır.

2. Öğrencilerin kullandığı nevresimler, en az iki haftada bir temiziyle değiştirilir. Evci çıkan öğrenciler, nevresimleri evlerinde yıkatıp getirirler.

 

 

Madde 9: ÖĞRENCİLERİN UYACAĞI KURALLAR

 

1. Okulda başkalarını rahatsız edecek şekilde yüksek sesle konuşmamak,

2. Okulu ve çevresini kirletmemek,

3. Öğretmen veya okul yönetimi tarafından verilen ödevleri ve görevleri yapmak,

4. Kılık-kıyafet yönetmeliğine uymak,

5. Okul ve pansiyonda sigara içmemek,

6. Başkasına ait eşyayı sahibinin izni olmadan almamak veya kullanmamak,

7. Yalan söylememek,

8. Duvarları, sıraları ve yaşadığı çevreyi kirletmemek,

9. Özürsüz olarak derslere, törenlere, etütlere, diğer eğitici çalışmalara, sınavlara, atölye, laboratuvar ve uygulama çalışmalarına katılmamak; geç katılmak veya katıldıktan sonra ayrılmak ve okulu terk etmemek,

10. Okul kitaplığından, laboratuvarlarından, atölyelerinden, pansiyonundan veya spor yurdundan aldığı kitap, araç ve gereçleri zamanında geri vermemek; eksik vermemek, kötü ve hor kullanmamak,

11. Okul içinde veya dışında yöneticilere, öğretmenlere, arkadaşlarına ve okulun diğer personeline kaba ve saygısız davranmamak,

12. Ders, etüt, ders dışı faaliyetlerin akışını ve düzenini bozacak davranışlarda bulunmamak,

13. Okul yönetimi tarafından verilen izin süresini özürsüz olarak uzatmamak,

14. Arkadaşlarına sarkıntılık, hakaret ve iftira etmemek veya başkalarını bu gibi davranışlara kışkırtmamak,

15. Kişileri veya grupları; dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din ve mezheplerine göre ayırmayı, kötülemeyi amaçlayan davranışlarda bulunmamak,

16. Okul içinde öğrenciler arasında gruplaşmalara, sürtüşmelere, çatışmalara neden olabilecek izinsiz gösteri veya toplantı düzenlememek, siyasi partilere, bu partilere bağlı yan kuruluşlara veya sendikalara ait amblem, rozet, yazı, slogan, bildiri, ilan, broşür ve benzeri propaganda araçlarını dağıtmamak,

17. Gece izinsiz ve özürsüz dışarıda kalmamak,

18. Okul demirbaş eşyasına, kendisinin ve arkadaşlarının araç ve gereçlerine ahlak dışı, ideolojik veya siyasi amaç taşıyan resim, amblem vb. yapmamak, yazı yazmamak,

19. Yasaklanmış her türlü yayını okula, okula bağlı yerlere sokmamak veya yanında bulundurmamak,

20. Kişisel durumu ve adresi ile ilgili bilgileri okula yanlış bildirmemek,

21. Okul yetkililerinin ve disiplin kurulunun çağrılarına uymak, çağrı yazılarını almaktan kaçınmamak,

22. Kumar oynamak veya oynatmak, gibi kötü alışkanlıklarda bulunmamak.

23. Öğretmen veya okul yönetimi tarafından verilen görevlerin yapılmasını sağlamak,

24. Okulda bulunduğu halde kasıtlı olarak bayrak törenlerine katılmamak, özürsüz olarak bayram törenlerine gelmemek, gibi disiplin dışı davranışlarda bulunmamak.

25. Okulla ilişiği olmayan kimseleri okulda veya okula ait yerlerde barındırmamak,

26. Okulca verilen kimlik kartında veya başka belgelerde değişiklik yapmamak, sahte belge düzenlememek, üzerinde değişiklik yapılmış belgeleri kullanmamak, bu belgelerin sağladığı haklardan başkalarını yararlandırmamak

27. Yasaklanmış kitap, dergi, broşür, gazete, bildiri, beyanname, ilan ve benzerlerini dağıtmamak, duvarlara ve diğer yerlere asmamak, yapıştırmamak, yazmamak, okul araç ve gereçlerini bu amaçlar için kullanmamak, bu gibi durumları okul idaresine bildirmek,

28. Okulun bina, eklenti ve donanımlarını, okula ait taşınır veya taşınmaz mallarını tahrip etmemek,

29. Kişisel işlerini başka arkadaşlarına yaptırmamak,

30. Okul müdürlüğünce konulan kurallara uymak.

31. Pandemi süresince pansiyon içinde toplu alanlarda maske kullanımına dikkat etmek.

                       

                         Nahihan YILMAZ                                                          İsmail BOĞA 

                        Pansiyon Müd. Yrd.                                                        Okul Müdürü